Road Trip USA 8. den North Casscades N.P 2016

S osmým dnem se loučíme se západem a po zbytek dní i s Pacifikem. Míříme na východ. Zároveň to dnes bude poslední den v Kaskádovém pohoří. Vstávám v 6:30, ke snídani dělám polský párky, které jsou opravdu chuťově výborné. Dopijím Raniera. Vyrážíme v 8 hodin. V autě povídáme o tom, jak tu mají v národních parcích čisto. Jsme tu teprve pár dní a nedalo se nepovšimnout. Nikde ani papírek ani nedopalek od cigarety. Už i to bylo zvláštní, že tich kuřáků jsme viděli opravdu málo. U nás by jsme si v tihle ohledech mohli vzít příklad. Přijíždíme na okraj Kaskádového pohoří a národního parku North Cascades N.P. Dáváme přestávku u benzínky. První co navštěvujeme je soutěska Gorge Creek. Kde jdu na nepříjemný most, kdy vidím pod sebe. Fotím dominantu Gorge Creeku a to jeho vodopád. Ten se pak vlévá do Gorge Lake. Zde jsme jen na skok. O pár kilometrů dál se nachází Diablo Lake, kde je naše další zastávka. O Diablo Lake můžeme říct, že je hlavním místem, které navštíví každý v tomto parku. Jehož tyrkysovou barvu udávají zdejší ledovce. Které rozmělňují kamení na jemný písek, díky němuž všechna jezera získávají třpytivou tyrkysovou nebo modrou barvu. Těchto ledovců se nachází v národním parku North Cascades více jak 300. Kde je nesčetný počet kaskádových vod z tajících ledovců. Tento ekosystém je velice citlivý k měnícímu se klimatu. Zde jsme měli možnost pozorovat Tyrkysové jezero v rozeklaných vrcholcích alpského typu Kaskádového pohoří. Do tohoto jezera se nadále vlévá jezero Ross Lake. Je to podobný systém přehrad, jako je u nás na Vltavě. Zde to jsou tři jezera Ross Lake, Diablo Lake a Gorge Lake, které zásobují energií město Seatlle. Zde jsem měl možnost vidět jedno unikum. A to jednoho člověka či rodinu, který si za karavanem vezl letadlo. O tématu dopravy a mých se rozepíšu v 9 dni, kdy nás čeká přejez Montany. Odtud pokračujeme jedinou silnicí, která protíná národní park a to North Cascades Highway. Kde nás má čekat další zastávka a to u jezer. Tam kde jsme chtěli zastavit bylo plno. Zde se nachází Jezera Lake Ann, Rainy Lake a potom o kus dál Lewis Lake a Wing Lake. Tak jsme přejeli k jezeru Blue Lake. Cesta k němu je pohodová. Jedná se o jednu z nejméně náročných túr. Cesta tam a zpět má necelých 8 km. Polovina cesty vede lese s mírným stoupáním a pak se člověk dostane na mýtinu, kde se v minulosti utrhla lavina. Jak jsme se dostali k rozvalenému srubu, tak je to znamení, že jsme tu. Je zde stará bobří hráz. Musím říct, že jsem mohl spatřit jedno z nejkrásnějších jezer. Úžasné prostředí a ticho kolem nás. Bylo to velice příjemný. Jezero podle názvu bylo opravdu modré, jak modré oči modroočky. Návrat k autu mu přišel nekonečný. Poslední zastávka v North Cascades N.P. nás čekala poslední zastávka a to na Washington Pass. Ten se nachází opravdu jen kousek odsud a je to podívaná. Pohled na několik údolí, které se ani foťákem nedají zachytit. Je zde takřka 360°pohled. Velice jsem si to užíval. Stát Washington mě překvapil po všech stránkách. Krásu přírody umocňuje to, že zde nejsou davy lidí, jako tomu bude v parcích, které nás teprve čekají. Člověk má tak pocit objevitele, že objevil něco výjimečného. Washington Pass je bomba a nikdo by si tohle neměl nechat ujít. Jednom z těchto údolí pak sjíždíme do westernového městečka, které je stále žijící a nese jméno Winthrop. Má přes 400 obyvatel. Prvními obyvateli byli lovci a rybáři, ale když se zde našlo zlato, dalo to vznik městečku. Dnes je městečko známé a populární pro své stavby dle vzoru divokého západu. A opravdu to funguje. Lidi se zde zastavují a procházejí si městečko. My jsme zde narazili na holčinu z Čech, která zde byla na brigádě, tak jsme měli možnost si s ní i popovídat. Je zde krom saloonů a obchodů také pivovar, benzinová pumpa a dokonce obchoďák který je dál, je postavený ve stejném duchu. Trochu jsem nevěřil, že westernový městečko potkám na severu. Spíš jsem věřil, že někde na jihu v Arizoně či Utahu. Zdrželi jsme se tady asi půl hodiny a odjíždíme do zmiňovaného obchoďáku, kde jsem nakoupil na tortily. Přijíždíme do kempu Pearrygin Lake S.P. Šel jsem se vykoupat do jezera a byla to ledárna. Ale zvládnul jsem to. Brácha s Oldou měli štěstí a mohli zahlídnout výra. Dělal jsem tortily, ale bráchu to moc nepotěšilo, nevěděl jak do nich. Zde byl zákaz rozdělávání ohně, tak jsme akorát povařili a zůstali o baterkách. Dnešní noc byl opravdu studená. Bylo mi jasné, že brzy sem už musí přijít zima. Zde nám Martin poprvé vyprávěl o sestupu do Grand Canyonu, jak půjdeme z 2100 m. n. m. do 700 m. n. m. kde bude 35°C, 30 km túra, která bude trvat aspoň 14 hodin. Jdeme spát dřív. Čeká mě jedna z nejchladnějších nocí tady.

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.